Monday, May 02, 2022

TALENT KYSELA ZAHÁJÍ SYMBOLICKY FINÁLE ORT LIGY

Šimon Kysela, 16 let, je talentem florbalového týmu Spartak Pelhřimov, s florbalem se potkal v Třešti, kde žil do svých 12 let. Je součástí známé třešťské podnikatelské rodiny Marečků. Florbalově vyrostl do nejlépe bodujícího hráče svého týmu dorostenců SP, se kterým vyhrál mistra ligy, nyní bydlí v Počátkách a budoucnost zatím neplánuje, na dresu nosí číslo 99. 

Jaká  byla cesta až do Spartaku Pelhřimov z Třeště?  Od malička jsem vyrůstal v Třešti, odchodil jsem tu 5 let základky, ale do 6. třídy jsem nastoupil v Počátkách, no a to je kousek od Pelhřimova. Začal jsem hrát na kroužku florbal ve škole a postupně jsem tomu chtěl dávat více času, tak jsem to zkusil v Pelhřimově a začal tam hrát závodně.

2021/2022 vítězství ve 2. lize dorostenců (skupina 5 - Kraj Vysočina) Tohle je tedy čerstvý úspěch tvého týmu, ke kterému si dopomohl body, je to tak?  Ano, byl jsem druhý v celkovém bodování ligy. 

Tvoje číslo je 99, na jednom z obrázků k rozhovoru, který si nám poslal, máš ovšem číslo 97, jak to tedy je, jsem zmaten...?  97 nosím v naší juniorské kategorii, za kterou jsem nastupoval kromě dorostu, kde nosím svoji 99vítku.

Takže to jde věkově - dorost, junioři, muži?  Přesně tak, tuto sezónu jsem mohl nastupovat i za juniorku....příští sezónu, která začne někdy v září budu věkem junior, ale můžu nastupovat za muže, protože mi bude 17....doufám, že to bude za muže A, záleží, jak se bude dařit.

V Pelhřimově je taková konkurence v tomto týmu? Ano, konkurence je, odvádějí výbornou práci s mládeží. 

Co oblíbené sportovní kluby, sledoval si Duklu v baráži a sleduješ i florbalové nejvyšší soutěže?  Jihlavská Dukla je určitě nejoblíbenější klub, v NHL fandím Edmontonu a florbalovou soutěž u nás… noo občas na ni kouknu, že bych sledoval úplně každý zápas,  se říct nedá, proto tam nemám asi žádný tým, kterému bych fandil.

Proč Edmonton, McDavid? Dvojice McDavid a Draisaitl, asi hlavně kvůli nim....letos to vypadá dobře, myslím si, že máji šanci se v playoff dostat daleko.

Zpět k florbalu, jaká je ve florbale tvoje pozice a bylo to vždycky stejné? Tak nejdříve jsem byl obránce ale útok jsem začal hrát o rok později a to díky tomu, že jsem hrál za starší kategorii a trenér mě dal na pravé křídlo, v prvním zápase to tam napadalo a dal jsem 4 góly a od té doby už jsem tam zůstal. Kdybych měl ale hrát jinou pozici,  asi bych se tomu nebránil....hlavně, že bych hrál.

Vzpomeneš si na nejdůležitější a nejhezčí gól tvojí hráčské kariéry?  Nejdůležitější? Ten doufám, ještě přijde. Ale zatím, co si pamatuji, tak pro mě byl nejhezčí gól, když jsme hráli poslední zápas sezóny v Třebíči a dával jsem gól na 4:1, ten si pamatuji hodně dobře, nejvíc ale pro mě bylo, když jsme ten zápas vyhráli a tím vlastně i celou ligu.

To číslo.... je nějaký důvod pro volbu právě tohoto čísla dresu? 99?  Původně jsem si říkal, že bych si vzal 97, ale nakonec jsem si vybral 99 jako měl Wayne Gretzky, trochu jsem nad tím uvažoval, ale nakonec přece jen vyhrálo číslo 99.

Co sourozenci, věnují se nějakém sportu?  Oba hrají fotbal v Počátkách.

Tvoje florbalovou budoucnost...? Dosavadní cíl je hrát za A tým Pelhřimova a jinak dopředu moc nekoukám.

Děkujeme za rozhovor a redakce přeje hodně štěstí k narozeninám 10.5. a to ve sportu i v životě. 

Oslava gólu.


PROGRAM FINÁLOVÉHO ODPOLEDNE LIGY OREL JEDNOTA TŘEŠŤ

7.5. 2022

_____________________________

15:30 Přátelský zápas žáků: Orel jednota Třešť x Orel jednota Telč

16:00 Bronze medal game: Lopaty x Orel jednota Třešť

17:00 Gold medal game: Sharknado x Vedle 

[úvodní buly Šimon Kysela] [finále píská profesionální rozhodčí Petr Jindra][vyzdvihnutí poháru před zástupci médií] 

_____________________________

No comments: