Thursday, February 03, 2011

Vlastimil Suran o incidentu i o Dukle Jihlava

Redakce bloggu v rámci týdne s fotbalovými a futsalovými soudci pro Vás, čtenáře, připravila rozhovor s panem arbitrem Suranem, který byl jako rozhodčí atakován hráčem Antonínova Dolu bezmála před třemi roky, nejen na tento incident ale i na jiné věci ze života rodáka z Hodic se ptala redakce.

Jakému klubu v ČR fandíte, hlavně nám neříkejte, že je to Sparta Praha?
Fandím Spartě :-).

Jak jste se dostal k soudcování, nechtěl jste být nejaktivnější součástí hry a hrát třeba právě za Hodice, kde jste rodákem?
No hrál jsem od mládí a stále hraji za Hodice, i když teď bydlím ve Stonařově...a k soudcování? Dostal jsem se k tomu náhodou, při jednom fotbalovém turnaji totiž nepřišel třetí rozhodčí, tak jsem to zkusil, začalo mě to bavit. Už pískám 13 let. Toto letí.

Nakolik Vás pískání vytěžuje? Jste každý víkend někde s píšťalkou?
Dost mě vytěžuje. Skoro každou sobotu a neděli, proto si už moc nezahraji.

Myslíte si, že v současném fotbale je vůbec místo pro člověka, který píská tzv. rovinu, nepřeválcuje ho pokřivený systém?
Tak to nevím, to je problematická otázka. Nemám zapotřebí někomu škodit. Pískám to, co vidím, někdy se ale i mistr tesař utne.

Co si vybavíte dnes, když se řekne jméno Milan Kuna, bezmála 3 roky od toho známého incidentu hráče Antonínova Dolu? Řešil by jste to stejně? (rozhodčí Suran po incidentu ukončuje utkání - pozn. redakce)
Takové zkraty hráčů by se měly trestat velmi tvrdě. Jsem přesvědčen, že bych jednal stejně. V dnešní době stoupá agresivita hráčů - už od mládeže, si myslím.

Můžete nám popsat, co se vlastně stalo, co se hráči nelíbilo?
Nelíbilo se mu, že jsem odpískal jasně viditelné hraní rukou v pokutovém území. Proto byla nařízena penalta. Po proměněné penaltě jsem šel ke středovému kruhu a on přiběhl a plácl mě zezadu přes tvář.

Myslím, že trest mu již vypršel, potkal jste ho někdy poté?
Potkal jsem ho jako diváka. Myslím, že už nehraje. Jen jsme se na sebe podívali, jinak nic.

Co se Vám píská líp - futsal nebo fotbal?
Jednoznačně fotbal, tam je víc času na posouzení přestupku.

Zapamatoval jste si nějakou pikantní nadávku, která 'přilétla' z diváctva? Věřím, že je z čeho vybírat?
No těch je, teď už je ani nevnímám, snažím se soustředit na utkání a ne na primitivy.

Má Vlastimil Suran ještě jiný koníček kromě soudcování zápasů?
Určitě...jsem dobrovolným hasičem v SDH Stonařov, už jsme polo-profesionálové. Jsme jediná JPO (jednotka požární ochrany- pozn. redakce) určená na dopravní nehody, takže jsem plně zaneprázdněn - zvláště teď v zimním období, kdy je náledí a marast. Také jsem velkým fanouškem Dukly Jihlava.

Články zabývající se incidentem v JL 1 2 3.
Děkujeme za rozhovor.

6 comments:

ondra said...

Pěkné počtení, díky! Ať se panu rozhodčímu daří i nadále!

Dzanek said...

Pěkně Surry:-)

Anonymous said...

Kluci, to Vám pan rozhodčí tolik pomohl, že ho tak vychvalujete? :) C. Ronaldo

Anonymous said...

Klasická česká reakce :-). Rivaldu

Anonymous said...

ten kluk má k tomu cit....Lucky

Anonymous said...

Očividně máme odlišné představy o kvalitách rozhodčích :) C.Ronaldo