Tuesday, January 07, 2014

Goodbey Roger

Ve chvíli, kdy je ohlášena nominace na ZOH, kdy ORT zažívá dlouhodobější stagnaci, se na stránkách blogu loučíme rozhovorem s brankařem Radkem Trojanem. RT aka Roger stál při některých senzačních utkáních zeleno bílého týmu. Naposledy nastoupil v minulé sezóně právě na Tři krále 6.1. 2013.

Zdravím, vzpomínáš si na své fotbalové začátky?
Ahoj, vzpomínám si moc dobře. Začínal jsem v 6ti letech před barákem na poli. Táhlo mě to do útoku, protože jsem byl rychlej, ale když byla volná brána, už jsem tam stál. Vydrželo mi to až do 20ti, když jsem přestoupil z Třeště do Hodic. Pak přišla první operace kolena a s tou rychlostí už to nebylo ono. Chtěl jsem jít chytat a musel přesvědčit kluky v týmu, že na to mám. Povedlo se a v Hodicích jsem strávil 12 krásných roků.

Je pravda, že jsi byl hokejovým brankařem?
Ano....to je pravda, začínal jsem od přípravky Slavoj Třešť až do staršího dorostu. Získal jsem dvě trofeje za nejlepšího brankáře sezóny. Zájem o mě měla Dukla Jihlava, ale můj otec s tím nesouhlasil, protože jsem se špatně učil. Odchytal jsem pár zápasů za Hodice. Zkušenosti mám i v hokejbalové brance (3 sezóny s jednou trofejí pro nejlepšího brankaře).

Skvěle, tak to máš určitě nějaký brankářský vzor fotbalový i hokejový?
Mým hokejovým brankařským vzorem byl Petr Bříza a fotbalovým brankařským vzorem byl Michel Preud'homme. (pozn. red.: brankař a trenér národního týmu Belgie, vyhlášen nejlepším brankařem Světového šampionátu 1994, známý svými skvělými reflexy)

Existuje nějaký zásadní sportovní moment v tvém životě?
Zásadní sportovní momenty pro mě byly ty, když jsem vychytal každý shotout a protihráči kroutili hlavou, jak je možné, že mě nejde prostřelit. Vždycky jsem se usmíval pod fousy :-).

Proč si byl nucen nakonec pověsit chytání na pomyslný hřebík?
Chytal jsem v Jihlavě pátou ligu malé kopané a po každém zápase jsem skuhral na kolena 3 dny. Bolest mi za to nestála, nejsem už nejmladší a zdraví je přednější.

Takže zbývá fandění, jakým klubům držíš palce?
V hokeji fandím týmu Dukla Jihlava a Calgary Flames. Ve fotbale to je Vysočina Jihlava a Chelsea.

Jak vzpomínáš na chytání za ORT?
Vzpomínám na to kladně. Jsem hrdý na to, že jsem mohl hájit klec ORT.

Na závěr, chtěl by jsi něco vzkázat čtenářům blogu?
Chtěl bych všem, co to budou číst vzkázat, aby šli tvrdě za svým snem ať je jakýkoli.
Děkuji, Váš Roger 49
sezóna 07/08

V dvou-utkání v roce 2008 nedává Euroclubu  šanci a finální skóre tehdejších rivalů je 10:1, cenný je shotout při druhé tentokráte těsné výhře 1:0, brankář si připisuje i asistenci. Radek Trojan jistými zákroky podepřel tým také při senzační výhře proti Mrákotínu 7:1 z prosince roku 2008. Výborné utkání odchytal i proti Telči KP v roce 2011, orlové otáčí skóre na 3:1, Roger odolá obrovskému tlaku fotbalistů z Telče a propouští za svá záda pouze jediný gól. "Chytal krutě," lakonicky přesně okomentuje brankaře Jan Makel´, bývalý hráč s číslem 10, který tehdy seděl na ochozech. Děkujeme i my! Hodně štěstí.

No comments: